Hisservice & Reparation av hissar

Ett serviceavtal med oss förbinder dina hissar med våra tekniska tjänster. 
Detta ger oss möjlighet att sköta och bevaka dina hissars välmående och
säkerhet och ansluta hissens nödtelefon till vår JOUR-service dygnet runt. 

Det kan med rätt stor säkerhet sägas att våra kunder kommer att bli nöjda med
våra tjänster, därför har de rätt att säga upp vårt ramavtal när som helst. Men vi
på KHT AB åtar oss att följa alla våra avtal från början till slut.  
Om du säger upp vårt avtal t.ex. efter 6 månader, betalar du bara hälften av det
avtalade årliga fastpriset.  
En kostnadsfri service och små reparationer ingår i vårt ramavtal. Vid ev behov av
större reparationer eller nödvändigt komponentbyte kontaktar vi självklart alltid dig.

              I årligt ramavtal kommer vi att:

* Inte debitera bilersättning i någon av våra tjänster till våra kunder.
* Inte debitera reseersättning för service eller biträde vid besiktning.
* Debitera reseersättning för jour, felsökning och reparation med en
   fast ersättning enligt listan nedan:
* Stockholm, Norrtälje & Enköping 300 kr.
* Uppsala, Rimbo, Sigtuna & Märsta 200 kr.  & Knivsta 100 kr.

             Vid ett servicebesök sker alltid följande:
Kontroll av hisslarmet, nödbelysning och nödtelefon.
Kontroll av alla hissens säkerhetskrav.
Rengöring och smörjning i detalj av hissen enligt tillverkarens rekommendationer.
Justeringar och komponentkontroll. 


Hisservice är åtgärder som syftar till att upprätthålla hissens värde, tekniska
funktioner och hissens fysiska skick. Kort sagt karakteriseras underhåll av
följande 6 åtgärder i hissbranschen: att smörja, skydda, laga, byta, städa och
skriva på service-boken.